Nama-nama pilihan

Di sini saya paparkan maksud nama-nama since permintaan banyak.

Abid – Ahli ibadah

Aqib – Orang yg berjaya

Ariq Ulwan – Baik budi/tinggi

Abdul Wafi – Hamba Allah yg setia

Abrisam – Yg tampan

Adhan Haziq Muzzafar – Yg memuliakan

Amir Hazim – Cermat, bijak

Badrulmunir – Bulan bercahaya

Ikhwan – Ikutan, teladan

Muhammad Zafran Aqil – Terpuji, bijak

Aisyah Mariah – Kehidupan yg indah

‘Ainaa Malyanah – Yg cantik mata, kelembutan

Auni Firdina – Anak perempuan yg baik & mulia

Izzati Khairina – kemuliaan pemberian

Niesa’ Imana – Wanita yg beriman

Nur Qistina Waheeda – Cahaya keadilan yg satu

Nor Asma Laili – Cahaya waktu malam

Safiah Farhana – Sahabat yg ikhlas

Sara Afiqah – yg sangat pemurah

Dalia Asira – terhormat disukai ramai
******************************************************************

if you like these names and want more names to be displayed, kindly vote for my blog😉

Vote for my blog on Mom Blog Network




20 Comments

Filed under Daily Life

20 responses to “Nama-nama pilihan

  1. Pingback: Panduan Menamakan Bayi Anda Mengikut Islam - Rahmat Disebalik Nama « Pojok Fay

  2. maksud nama Ahmad Tariq Elkhaldy?

  3. nak taw makna
    noorhan 2 ape?

  4. azza

    Assalamulaikum

    Maksud nama di bawah,
    Damia Firdina

    Terima kasih

  5. hamizic

    nak tau maksud nama hadhari atau hadari dalam islam

  6. BabyIna

    a’kum..
    saya nak tau makna nama nie..
    Marinah Nur Sat’hani
    saya akan memeluk agama islam tak lama lagi,jadi saya perlukan nama baru dalam islam…
    so,saya nak tahu apa kah makna nama pilihan saya ini..
    Terima Kasih..
    a’skum…

  7. apa maksud zunaidah,shahrudin,siti hafizah,intan najiihah,mohd hanif,nur anisah,mohd syaufi dan mohd arif syukrii……….

  8. neza

    akum..
    nak taye maksud nur saffia & nurul saffia

  9. mama

    salam…
    saya akn melahirkan ank pertama bulan mac ini..saya berhajat utk menamakan bayi saya ini zarra jika perempuan..apakah maksud zarra?

  10. tira

    Apa makna nama Adif dan Adreen?
    T.kasih..

  11. eiyfa

    salam…
    bleh sy tau apa maksud bagi nama di bwh ini:

    qaseh adrianna farisya

    qaseh arianna firdina

    terima kasih…

  12. saya nak tau maksud nama nur maizatul akma

  13. papabaik

    salam….

    nak tanya ape maksud zafril?…adakah sesuai diletakkan nama zafril atau zafreel…sila beri komen…

  14. saya nak tanya ape maksud nama nur maizatul akma….kalau dah tahu maksud tolong emailkan kepada:- wan_ina64@yahoo.com …..thanks..assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh…byebye….thanks..byebye..bubyee…

  15. Wanie

    ape maksud nama Qaseh Izzara Sofea.
    terima kasih.

  16. juliana

    saya nak tanya apa maksud Nik, Danisya dan Farisya

  17. Nur Aira Zakirah

    Nak tahu maksud nama Aira & Zakirah atau de maksud lain utk gabungan nama NiE..TQ..

  18. anis adyla

    salam.. saya anis adyla.. nk tnye maksud muhammad rafsham iqmal.. tolong ye..
    assalamualaikum..

Leave a Reply

